máj 18, 2019

Zhyby na hrazde sú stále najlepší cvik na chrbát

Zhyby na hrazde vám pomôžu pri budovaní veľkého chrbta

Ak si chcete vybudovať veľký chrbát a mať väčšie latissimy, je čas vrátiť sa späť a začať robiť zhyby na hrazde. Napriek všetkému možnému sofistikovanému tréningovému náčiniu, ostáva stále jedným z najúčinnejších prostriedkov k rozvoju svalovej hmoty a sily – horizontálna hrazda.

Preto neváhajte a poďte sa s nami pozrieť na najúčinnejšie cviky na rast chrbta.

Zhyby na hrazde so závažím

Je potrebné vedieť naplno využiť rastový potenciál hrazdy. Perfektnou fitness pomôckou k zvýšeniu záťaže na hrazde je aj opasok na záťaž. Pomocou fitness opasku viete zvyšovať odpor spôsobom ktorý sa vám adekvátne nepodarí napodobniť na žiadnom kladkostroji.
Odpoveďou na tieto „ťažké zhyby“ bude prebudenie hormónov a následný rast svalovej hmoty. Ak používate opasok na záťaž, snažte neurobiť viac ako 6 až 8 opakovaní.

Zhyby na hrazde so záťažou efektívne zväčšujú svalový objem chrbta
Zhyby na hrazde so záťažou

Obrátené priťahovanie k oske

V silovom stojane alebo multipresse nastavte osku do výšky vášho pásu. zaveste sa nadhmatom na osku a chodidlá majte na podlahe pred sebou. Pomocou latissimov sa priťahujte hrudníkom k oske. Tento skvelý a namáhavý cvik na chrbát, vám umožní pôsobiť na hĺbku latissimov a niektoré menšie svalové skupiny v strednej časti chrbta.

Na hrazde striedajte nadhmat a podhmat + využívajte negatívne opakovania

Pri spúšťaní sa na hrazde, ste silnejší ako pri priťahovaní sa. Čiže aj keď sa v danej chvíli cítite úplne vyčerpaný, stále máte dostatok sily na niekoľko negatívnych opakovaní. U každého takéhoto opakovania sa spúšťajte aspoň 5 sekúnd. K návratu, teda k pritiahnutiu späť k hrazde využite odraz nohami od lavičky alebo zeme. Pri cvikoch  na hrazde nezabúdajte využívať nadhmat aj podhmat.

Pri cvičení na hrazde odporúčame striedať nadhmat aj podhmat.
Zhyby na hrazde podhmatom

 

Sťahovanie kladky natiahnutými pažami

V supersete s obráteným priťahovaním, rozpáli tento izolovaný cvik hornú oblasť latissimov. Kvôli ľahko odlišnému zapojeniu svalových vlákien, môžete v jednotlivých sériách mierne meniť polohu rúk na adaptéri. Hlavný dôraz bude kladený na vonkajšiu hornú časť latissimov.

Komentáre

Komentárov

Obchod so športovými potrebami, módnym športovým oblečením a doplnkami výživy.